Werkplek oefeningen!

Velen van ons zijn nu meer thuis aan het werk. De hele dag zitten aan je bureau thuis is niet altijd optimaal. Misschien zit je wel aan je eettafel of aan een andere niet ergonomische “thuiswerkplek”.
Op werk heb je misschien een hoog/ laag tafel of een goede bureaustoel, maar thuis heb je dat vaak niet.
Daarom is het zo belangrijk dat je niet vergeet om in beweging te blijven en niet te lang in je (slechte) houding te zitten.
Dit geldt natuurlijk ook als je gewoon op je werkplek zit op je werk!

Naast bewegen en oefeningen doen tijdens je werk is het ook goed om ademhalingsoefeningen te doen.

  • Tip: begin de dag met 4 keer deze oefening te doen achter elkaar  als je wakker bent:
    Doe je ogen dicht en ga 4 tellen inademen door je neus, 4 tellen vasthouden en 4 tellen uitademen door je mond.
    Dit kan je meerdere keren per dag doen. Je zult merken dat je bewuster met je ademhaling omgaat en er rustiger van wordt.
  • Tip: Ga na ong. 20 minuten op je scherm te hebben gekeken, even een paar minuten naar iets anders kijken. Of even een loopje naar het koffieapparaat, collega of even te gaan staan.

Hieronder een paar plaatjes die ik heb gevonden op Pinterest. Ze zijn dus niet van mij. Maar je kan zelf ook op Pinterest andere oefeningen vinden om te doen wat jij prettig vindt. Probeer het eens!

 

Volg mij en like het!

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *